Op avontuur door Zuid-Oost Azië

Busreis naar Sepilok

Vanmorgenvroeg, om 8:00u, hebben wij de bus naar Sepilok gepakt. Vooraf is ons verteld dat deze rit 6 uur zou duren en dat klopte, de rit duurde 6 uren. Dit is onze laatste busrit geworden van onze reis, vooraf vol goede moet, tijdens de rit veranderde dat snel wanneer het een berg rit gaat worden van de bovenste categorie.....zo bochtig als de glijbaan van duinerell waren deze bochten ook.... Dus Janneke ging na 10min al voor bij de chauffeur zitten om te zorgen niet in het zakje te gaan overgeven.... Beide hebben we een reispilletje genomen, ook ik werd redelijk misselijk... De chauffeur had nergens last van, hij knalde zo hard hij kon de berg op en zo nu en dan auto's en vrachtwagens inhalen, en dat op een 2 baansweg.

Na 6 uren werden wij ineens gedropt bij een rotonde ergens bij Sepilok. Gelukkig kwam er een taxi en kon hij ons naar ons verblijf rijden. Ver van de snelweg zitten wij in een soort resort, midden in de ' jungle'. Echt heel cool!!! Morgen gaan we naar de Oerang Oetangs en ook hebben wij een jungle trip van 3 dagen geboekt :-)

Michael Barbier

Yup, that sounds like Asian driving allright! :-) Veel plezier!