Op avontuur door Zuid-Oost Azië

Sipadan duiken!!

Na ons jungle avontuur, hebben we 1 dag bijgeslapen en zijn we met het vliegtuig van Sandakan, naar Tawau gevlogen. Vanuit Tawau was het 1 uur met de taxi naar Simporna. Simporna is een hele vieze kleine havenstad/dorpje, waar we wel heen moesten omdat vanuit hier de boot vertrekt naar Mabul. We (Janneke) hadden 1,5 week geleden Billabong Scuba gebeld en gereserveerd voor een permit om te kunnen duiken op Sipadan. Het duik wahalla van de wereld! Deze permits zijn moeilijk te verkrijgen, maar Janneke had geluk en de 27ste was er nog 1 plaats!

Na de Jungle waren we wel toe aan wat strand en zee, dus na 1 overnachting in Simporna hebben we s'ochtends de boot naar Mabul genomen. Waar we verbleven in een homestay, een huis op palen in de zee vanaf de kust van Mabul. Jelmer had besloten om zijn Open water duikbrevet te gaan helen, terwijl Janneke eerst 2 dagen andere sites moest duiken voordat ze naar Sipadan mocht (ze zijn daar heel streng in).

.........pfff...verhaal volgt nog.......internet cafe houd op.........

tot snel

Romee

Hey Janky & Jelmer! (Jelmer ken je niet heel goed, maar toch ook voor jou!)

Wat super tof dat die reis! Ben erg benieuwd wat je van alles vind! Wel echt hele mooie foto's. Hoop dat alles goed gaat! Sorry voor mijn lange afwezigheid, er is een kleine verandering geweest in mijn schema dus als je terug bent zou ik heel graag al je verhalen willen horen en de foto's willen zien!
Geniet ervan daar!

Liefs xx Romee

Anouk

WAUWWAUWWAUW!!!! Supermooie foto's! En wat zien jullie er goed uit! Geniet ervan (ook een beetje voor mij) en ik ben echt heel benieuwd naar de foto's en verhalen in real life!!! Kus Anouk!